Cathay Pacific Business Class 2023 Review (ICN-HKG)

Cathay Pacific Business Class gast review. Deze zomer maakte ik een reis door Azië, waarbij één van de vluchten van Seoul naar Hong Kong met Cathay Pacific in Business Class was. De vlucht werd uitgevoerd met een Airbus 350-900.

De vlucht heb ik geboekt door Amex punten om te wisselen voor Asia Miles, een hele fijne mogelijkheid van de American Express Card. Ten tijde van het overboeken van de Amex punten was er nog een actie waardoor ik 15% bonus kreeg op de omgewisselde miles. Uiteindelijk kostte dit ticket mij 31.250 amex punten en ongeveer 50 euro tax. Het omwisselen van de punten duurde ongeveer een dag. De bonus à 3.750 Asia Miles zijn later in mijn Asia miles gestort en wachten op een volgende reis.

Het is al weer enige tijd geleden sinds de laatste review van Cathay Pacific. Eerdere verslagen kun je hier lezen:

Vluchtgegevens:

Route: Incheon International Airport (ICN) – Hong Kong International Airport (HKG)
Maatschappij: Cathay Pacific
Toestel: Airbus A350-900
Stoel: 17A
Klasse: Business Class

Cathay Paficic Business Class: check in & lounge

Vanuit de stad Seoul moest er eerst naar Incheon Airport gereisd worden. De keus was gevallen op de Airport Limousine, een busdienst die om de 10 minuten rijdt en op diverse plaatsen in Seoul haltes heeft. De bus heeft ruime stoelen en brengt je tot de ingang van de vertrekhal voor 16.000 won, ongeveer 12 euro.

De bus naar Incheon

Incheon Airport is modern en groot. Een robot rijdt rond met informatie, maar of dat veel toegevoegde waarde heeft? Bij de balies was het druk, maar als Business Class passagier kun je gelukkig de rijen voorbij en priority inchecken.

Cathay Pacific Business
Incheon Airport

Daarna naar security, waar het ook bijzonder druk was. Er zijn meerdere gangen naar de security, die komen allemaal op hetzelfde uit. Sta je bij 5 in de rij, loop dan even een paar gangen verder, bij gang 2 konden we zo doorlopen. Er is automatische paspoortcontrole met vingerafdruk, wat wel supersnel gaat.

Na een klein rondje in de terminal zagen we de bordjes “Lounge” al gauw. Met de roltrap een etage naar boven waar de Asiana Lounge is, welke door Cathay Pacific gebruikt wordt.

Asiana Lounge Incheon

De Asiana Lounge ziet er goed uit en is ruim opgezet met deels uitzicht op aankomende en vertrekkende vluchten.

Asiana Lounge uitzicht

Het eten en drinken in de lounge waren oké maar niet heel bijzonder.

Asiana Lounge Incheon bar

Boarden

Eindelijk was het tijd voor boarden. Eerste keer met Cathay Pacific, dus ik was wel benieuwd naar de ervaring. Door een aparte slurf voor First en Business kwamen we het toestel binnen.

Cathay Pacific Business
Cathay Pacific A350-900

Mijn stoel was 17A aan het raam. De sluiting voor de bagageruimte zit hoog, wat kleinere mensen kunnen er lastig bij. De stoel zelf is ruim, vooral breed bij de leuningen door een extra stukje tussen zitting en leuning. Een extra rand onder de ramen maakt ook de beenruimte prettig breed in ligstand.

Stoel 17A

Bij boarden werd er geen drankje geserveerd. Ook werden er geen amenity kits verstrekt, wat, neem ik aan, de standaard is bij de kortere Intra-Azië vluchten. Pas bij de maaltijd kreeg men een drankje, in mijn geval de bubbels die ik gemist had bij boarden. Naar nog een drankje moest gevraagd worden, maar werd dan ook vlot gebracht.

Cathay Pacific Business
Cathay Pacific Business Class maaltijd

Het eten was verder prima, alhoewel ik een kartonnen potje Haagen Dazs er wat eenzaam uit vind zien als dessert. De crew was vooral correct, niet echt in voor een praatje mocht je dat willen.

Cathay Pacific Business
Nagerecht

Landing Hong Kong

Wij zaten aan de goede kant om mooi uitzicht te hebben op Hong Kong bij dalen en landden aan de satelliet terminal.

Hong Kong

Met het treintje ga je dan verder naar de terminal voor immigratie. Daar even goed kijken, want iedereen loopt naar links, waar het druk is, terwijl rechts ook paspoortcontrole is. Wij waren er dus zo door. Bagage lag vlot op de band met eerst de priority gelabelde koffers (het kan dus wel, Schiphol!) en door naar de trein die je naar Hong Kong brengt. Kaartjes koop je bij de automaten en binnen een half uur sta je dan in de stad.

Hong Kong trein naar de stad

Ben je met 3 personen of meer is een Uber het overwegen waard qua prijs. Als tip geef ik nog mee dat voor Hong Kong een Octopuspass een must is. Deze koop bij 7Eleven en kan je opladen met contant geld. Ook te gebruiken als betaalmiddel, maar vooral voor OV en als voorbeeld bij The Peak, loop je de rijen toeristen bij de kassa voorbij en wordt korting voor retour met dit iconische treintje automatisch verrekend.

Octopus card

Cathay Pacific Business Class: Conclusie

Eindconclusie van de vlucht: Het was gewoon goed, jammer dat op kortere vluchten de service afwijkt, maar wel te verwachten. Stoel wat mij betreft zeker prima, al heb ik er niet op geslapen. Voor wat de vlucht mij gekost heeft, waarde voor zijn geld!

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar boven