World of Hyatt Brand Explorer uitleg

World of Hyatt Brand Explorer is een leuke en redelijk unieke toevoeging aan het loyaliteitsprogramma. Naast de reguliere voordelen van een loyaliteitsprogramma, zoals het sparen van punten, heeft World of Hyatt hier iets extra’s aan toegevoegd. En zo kun je, zonder tijdsdruk, sparen voor een gratis hotelovernachting.

Er zijn in totaal 28 merken aangesloten bij World of Hyatt. Iedere keer als je vijf merken hebt geprobeerd kom je in aanmerking voor een gratis overnachting. In dit artikel leg ik uit hoe het werkt.

World of Hyatt Brand Explorer: hoe werkt het?

De basis van deze actie is eenvoudig: iedere keer als je bij vijf merken verblijft krijg je een gratis overnachting. Het maakt daarbij niet uit wanneer deze overnachting plaatsvindt. Tussen het eerste merk en het vijfde merk kan gerust drie jaar zitten. En dat maakt dat deze promotie voor veel mensen geschikt is.

Daarnaast is het goed om met de volgende zaken rekening te houden:

  • Het maakt niet uit of je een “betaald” verblijf hebt of punten gebruikt;
  • Na vijf merken krijg je een “Category 1-4” Free Night Certificate, die vervolgens een jaar geldig blijft;
  • Vanzelfsprekend verdien je ook reguliere punten (en een eventuele promotie) bij je verblijf.  Het voordeel van de Brand Explorer komt daar dus bovenop;
  • Je kunt de voortgang van de Brand Explorer checken door in te loggen op je World of Hyatt account en vervolgens op “Brand Explorer” te klikken.
World Of Hyatt Brand Explorer
Hyatt Regency Bali

Er zijn regelmatig promoties waarbij je World of Hyatt punten kunt kopen. Door middel van zo’n actie verbleef ik zelf al eens veel voordeliger bij het Hyatt Regency Bali in een Suite. Dit telt dus gewoon mee voor de Brand Explorer. Daarnaast zijn er zeer betaalbare Lindner Hotels (voornamelijk in Duitsland) toegevoegd aan World of Hyatt. Hierdoor is het goed te realiseren om vijf merken bij elkaar te sprokkelen.

De voorwaarden van de Brand Explorer kun je op deze site teruglezen.

World Of Hyatt Brand Explorer
Mijn Brand Explorer overzicht

Waar kun je het certificaat besteden?

Nadat je een World Of Hyatt Brand Explorer voltooid hebt en een certificaat verdiend hebt kun je deze inzetten bij een categorie 1 tot en met 4 hotel. Voor een categorie 4 hotel betaal je normaal gesproken 12.000 punten, wat overeenkomt met een waarde van ca. € 180,00. Als er sprake is van “Peak Pricing”, waarbij je 15.000 punten kwijt bent (€ 225,00 aan waarde) kun je het certificaat ook gewoon inzetten.

Ook bij Peak Pricing kun je het cerfiticaat gebruiken

Op de website van Hyatt kun je vrij eenvoudig zoeken door middel van een filter. Je klikt hierbij op “Award Categories” en kunt vervolgens categorie 1 tot en met 4 aanklikken. Bij alle hotels kun je vervolgens het certificaat inzetten.

Na het toepassen van het filter zie je alle cat. 1 – 4 hotels

En dan het allermooiste: als je het certificaat inzet bij een merk waarbij je nog nooit bent geweest telt ook deze weer mee voor de Brand Explorer. En zo ben je op weg naar je volgende gratis hotelovernachting!

Conclusie

Persoonlijk vind ik dit soort acties een geweldige toevoeging aan een loyaliteitsprogramma. Het mes snijdt beslist aan twee kanten want de kans was klein dat ik zonder deze promotie het “Hyatt House Paris Charles de Gaulle” geboekt zou hebben. World Of Hyatt beschikt over minder hotels dan concurrenten zoals IHG en Hilton, maar nog altijd voldoende om af en toe een hotel mee te pakken.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar boven